משיכת לקוחות חדשים היא הבסיס לפעילות של כל עסק. בלי לקוחות חדשים אי אפשר להמשיך ולגדול בעולם העסקים, וסופם של עסקים שאינם מושכים לקוחות חדשים על בסיס קבוע הוא להיסגר. אחת הדרכים היותר אפקטיביות למשיכת לקוחות חדשים בתקופה הנוכחית הוא באמצעות שיווק ברשתות חברתיות.
עסקים שרוצים לגדול ולהתפתח בעידן הנוכחי חייבים למצוא כל הזמן דרכים אפקטיביות למשיכת לקוחות חדשים בהתאם לתקציב השיווק העומד לרשותם. בשנים האחרונות מרבית העסקים הבינו כבר שהדרך המשתלמת ביותר למשוך לקוחות חדשים היא באמצעות שיווק ברשתות חברתיות.
איך מושכים לקוחות חדשים באמצעות שיווק ברשתות חברתיות?
נתחיל מהעובדה שרובנו נמצאים כמה שעות מדי יום ברשתות חברתיות שונות. בין אם מדובר על פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, יוטיוב, טוויטר או רשתות חברתיות אחרות, כולנו נמצאים עם הפנים בתוך מסך המובייל שלנו ולרוב זה באחת הרשתות הללו.
רק כדי לבשר את האוזן נציין שבישראל יש מעל 5 מיליון חברים ברשת פייסבוק, כמות דומה ביו טיוב, מיליון וחצי חברים ברשתות של אינסטגרם וטיק טוק ועוד מאות אלפים בטוויטר, לינקדאין ואחרות. כולם לקוחות פוטנציאלים לעסק שלך ורק צריך לדעת איך לסנן אותם כדי להשקיע את הפרסום בצורה האפקטיבית ביותר. הרשתות החברתיות יודעות זאת ולכן מציעות מערכת פרסום מתקדמת במיוחד.
פרסום בפייסבוק או פרסום באינסטגרם מבוצעים תחת מערכת הפרסום המתקדמת של "מטא" החברה האם של השתיים. המערכת מאפשרת לברור את הגולשים שיכולים להיות לקוחות פוטנציאלים של העסק שלך על פי פרמטרים שונים שנאגרו ברשתות החברתיות הללו. אפשר לסנן את הקהל לנשים, אימהות, בגיל 30עד 50, תושבות גוש דן שלאחרונה התעניינו בשיפוצים… אין יותר מדויק מזה כדי לפרסם את העסק שלך לשיפוצים (לצורך הדוגמא כמובן).
פרסום ביו טיוב נשען על מערכת הפרסום היעילה של גוגל, שמאפשרת סינון על פי תחומי עניין של הגולשים. אם על פי מאגרי המידע שברשותם, הגולש מתעניין לאחרונה בהלוואת משכנתא, ברוב הסרטונים שהוא יבקש לצפות אפשר להציג לו פרסומות של העסק שלך לייעוץ משכנתאות (לדוגמא כמובן).
פרסום בטיקטוק הוא מעט שונה אך גם כאן יש מערכת סינון מתקדמת שמאפשרת לברור את הקהל על פי גיל, מיקום, תחומי עניין וכן הלאה.
מדוע האפקטיביות של הפרסום ברשתות חברתיות כה גבוהה?
האפשרות לבחור את קהל היעד שלכם במדויק מבין מיליוני ישראלים שגולשים ברשתות חברתיות, נותן לכם את היכולת לפרסם בתקציבים קטנים יחסית ולהגיע בדיוק למי שחיפשתם. כלומר, אין צורך לפרסם באלפי שקלים על גבי שלטי חוצות או בעמוד פרסום במקומון ולהגיע לקהל צופים רב שאיננו רלוונטי עבורכם כלקוחות. אפשר במקום זה להשקיע מאות שקלים בלבד ולפרסם את העסק שלך לקהל שיש סבירות גבוהה שמתעניין בכך, ולכן גם יכול להפוך ללקוח בזמן הקרוב.
במרבית המקרים היחס בין עלות-תועלת הוא המשתלם ביותר בעת שיווק ברשתות חברתיות.
המאמר נכתב בשיתוף עם Viral Marketing אשר מציעה פתרונות שיווק דיגיטלי לעסקים שרוצים למכור יותר דרך הרשתות החברתיות (פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק ועוד).